Tips Mendapatkan Muka yg cantik

1. Basuh muka

- Hah! Langkah paling pentinglah! Basuh dulu muka tu! Pastikan segala kotoran tertanggal sebelum meneruskan langkah yg seterusnya.

2. Cuci muka

- Basuh muka dgn cuci muka lain ya dik! Basuh setakat dgn air je. Cuci pulak kene btol2 buat dgn pencuci muka. Pastikan yg sesuai dgn kulit muka tau! Sbb saya pernah cuci muka dgn Shurah. Dia jenis yg herba tonik sikit. Lepas tu muka saya terus jadi panas macam kena simbah dgn air mendidih!

3. Lap muka

- Dengan tuala muka! Jangan pakai tuala badan dkt muka ya!

4. Gunakan Toner

- Saya syorkan toner Safi Balqis. Sejuk, wangi n tak ada effect teruk pada muka. (melainkan yg kulit mmg x sesuai dgn toner tu.)

5. Krim special menghilangkan daki

- Krim yg disyorkan is Riza Skin CareCream. Mmg khas utk membuang daki-daki pada muka & seluruh anggota badan. Boleh didapatkan di Tesco Shah Alam. (Kalau yg bkn duduk Shah Alam tu bolehlah survey dkt internet dkt mana jual krim tu selain Selangor.)

 6. Sapukan krim pelembap

- Apa-apa je. (Safi Balqis lebih berkesan)
Asalkan bukan krim sunblock sudah...

7. Timun

- Dah buat semua benda di atas tu, anda bolehlah hiris timun dan letakkan kat atas mata. (Mata kena tutup kalau bkk tatau lah apa jadi) Hiris tebal-tebal sikit. Kalau nipis sgt nutrien tak byk seraplah..


Happy Reading!

No comments:

Post a Comment

silalah komen :)

Design by | SweetElectric