Simple Plan

Hai semua :] How's your day ? Great? Aku rasa malaslah pulak nak datang sekolah hari ni.



Setakat nak hantar buku teks aje kan? Lebih baik aku suruh postman hantarkan.
Telefon Hamish tadi, rupa-rupanya pergi sekolah hari ni kena pakai baju sukan. Tak guna betullah~
Nasib cepat cuci baju tadi..

Disebabkan cuti akhir tahun pun dah menjenguk, sudah tiba masanya aku meneruskan Projek Miss Perfect !

Project Miss Perfect ? Apakah?



Definisi Project Miss Perfect : projek yang memerlukan aku menyelesaikan beberapa misi atau cita-cita terdekat demi memperbaiki kelemahan yang ada untuk menjadi insan yang sempurna.

Tahun lepas pun aku dah start misi ke arah menjadi Miss Perfect tapi hampeh. +_+

Awal-awal cuti tuh memanglah bersemangat kan nak jalankan Misi Mustahil nih tapi bila dah pertengahan cuti aku jadi semakin malas. :/

Misi 100% GAGAL 

Paling aku ingat sekali, misi nak belajar main piano. Habis ditolak mentah-mentah oleh sang ayah.
Memang sedihlah.. Lepas tuh misi nak jadik perempuan berguna. Kononnya nak belajar masak lah kan?
Tapi last-last aku belajar makan je.


Project Miss Perfect  


Misi pertama : Sempurnakan Solat 


Solat aku memang tunggang-langgang. \jujur nih/ So, sebagai persiapan utk tahun depan,
aku akan try sempurnakan solat aku yang penuh dengan cacat-cela. Cukupkan 5 waktu, sempurnakan rukun. Habit aku bila solat, aku selalu tak sempurnakan beberapa rukun sunat dalam solat.
'Alah... Nama pun sunat, tak buat pun takpe :D'



Fikiran sempit aku pada masa itu -_-

Misi kedua : Belajar Masak 


HAHAHA !

Misi ketiga : Jadi Lebih Alim 


Oh ! Dalam banyak-banyak misi, yang nih paling susah sekali.
Cubaan menjadi alim dari pelbagai aspek seperti cara pemikiran, percakapan ,
perbuatan [bolehlah] dan pemakaian [?].


Misi keempat : Dengar Ceramah 


Sehari sekali dengar ceramah agama. Biar insaf sikit.



Misi kelima : Kerja Rumah 


Bukan homework sekolah ! [walaupun "home" dan "work" dah membawa maksud "kerja rumah"]

Misi keenam : Menjadi Seorang Penyabar 


Memang kerja berat.



Misi ketujuh : Budak Rajin Baca Buku


Tahun ni, memang aku sikit sangat baca buku english. Sebab tu jugak, english aku makin teruk :D
Harituh [sebelum exam] aku ada beli satu buku nih.Star apa tah.
Cerita pasal perempuan nih suka dekat lelaki nih and dorang bekerja dalam company theater yang sama dan blablablabla. Typical love story lah kan? But cerita dia agak menarik. [belum habis baca]

Misi kelapan : Mandi Awal 


Tak suka mandi awal :/

Misi kesembilan : Kemas Bilik


Lepas exam hari tuh, bilik memang tunggang-langgang. Memang serupa kandang kambing.
Dengan baju bergunung atas tilam, buku-buku bersepah atas meja, beg campak sana sini. Haru betul~
Boleh menang award bilik anak dara paling bersemak !



Misi kesepuluh : - 

TIADA MISI

Cukuplah sampai sembilan aje ya. Aku dah penat and Sabtu nih aku akan mulakan misi. :] Tak nak dah gagal macam tahun lepas.

Di mana ada kemahuan.... di situ ada highway....


23 comments:

  1. wah.. bnyak nye misi...

    semoga dpt mnjalankn misi dgn baik..insyALLAH ;)

    best la cuti sekolah.. hee

    ReplyDelete
  2. Semangat tak boleh menyerah :)

    Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM100, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

    ReplyDelete
  3. hahaha.. misi untuk memasak tu memang best.. Dulu saya pun suke berangan nak pandai masak tapi malasnya nak g dapur!

    Last2 bila dah duduk sendiri ni baru suke masak

    Advice: rajin2 bukak blog resepi, salin resepi yang simple2 dulu pastu try kat rumah. Its funnn!! :)

    ReplyDelete
  4. tp masalahnye kat sini, basic memasak tuh sye belom pakar lagi lah... :/

    ReplyDelete
  5. dah macam niat awal tahun dah..ehheheh.. xper lar.. awal muharram bakal menjelma.. moh lar berhijrah..kekeke

    ReplyDelete
  6. hwaiting!! hihi...=) semoga berjaya jd miss perfect..=)

    ReplyDelete
  7. banyak sangat misi nya patut la gagal..
    buat la satu2..heheheh

    http://www.dianarashid.com/2011/10/kotak-komen-pop-up-window.html

    ReplyDelete
  8. buat satu2 takut tak tercapai sebelum bkk sekolah tp takpe. sye ikut nasihat Sis Diana :]

    ReplyDelete
  9. semoga terlaksana semua misi tu..hehe

    ReplyDelete
  10. misi,misi jgk dik...buat taw!
    suzy,comel!hik3
    miss a best!

    ReplyDelete
  11. semoga tercapai semua misi2 ko tu.. haha

    ReplyDelete
  12. Miss A daebak ! xD
    trime kasih semue ! harini dah start dah, dengar ceramah agama dulu :]

    ReplyDelete
  13. yang ke-10 saya akan menjadi budak baik :D

    ReplyDelete
  14. sebenarnye byk lagi yg kene buat tapi hidden mission :D

    ReplyDelete
  15. selamat bercuti..
    Semoga dipermudahkan untuk menjalankan misi2 ni.. ^^

    ReplyDelete
  16. hebat betol lah amy zana ni.. blh jadi SuperMan.. eh! silap SuperGirl or SuperWomen.. ahaha.. tp ingat! jgn plak pakai Spender kat luar ekekeke...

    ReplyDelete

silalah komen :)

Harry Potter Glasses
click this small box to pause