Perempuan yang Tak Pandai Masak

Nak tanya je. Salah ke perempuan tak pandai masak ?
Sebab aku memang boleh dikategorikan sebagai perempuan yang tak pandai masak.
Kalau masak nasi atau jerang air tuh boleh lah kan?

Sedihlah tak pandai masak sebenarnya.
Tahun lepas aku dah berazam dah nak belajar nak masak2 semua nih kan?
Tapi tup tup jer plan gagal weyh. :'( Sebab... tak ada yang menyokong aku.
Kakak dengan mak aku gelak je bila aku cakap aku nak belajar masak. Ceh. Tak supportive langsung.

Tolong2 dekat dapur pun aku jarang sebab aku banyak main komputer dengan study je. Agak teruk.



Ini pun aku curi-curi online. Apa nak jadilah dengan kau Amy Zana...



mengharapkan 8A tapi tak menunjukkan kesungguhan langsung.

Berbalik kepada topik memasak. Teruk ke perempuan yang tak pandai masak nih? :[
Memanglah aku nak belajar masak tapi tak cukup bahan dan paling penting sekali tak cukup sokongan -,-

Tahun lepas aku belajar masak maggi goreng je.Sila gelak -_-

Bila balik kampung kan, seriusly aku malas gila nak buat kerja-kerja dapur. Aku pernah tanya kengkawan, biasanya dorang balik kampung dorang tolong tak kerja dapur.



Huda cakap "Itu cuma kerja orang tua lah~"

WHAT? Serius kau ?! Sebab kalau dekat kampung aku,
perempuan seolah-olah diwajibkan membuat kerja-kerja dapur tapi aku macam biasalah.
Goyang kaki tengok tv :D Yeah~ Aku memang teruk~

Aku tak naklah jadi macam ni sampai besar.
Dah hidup sendiri nanti tak akan hari2 nak keluar je semata2 nak mengisi perut kan?
Besar jugak masalah aku nih. Tapi itulah.

Aku masih tak memandai memasak ._.

22 comments:

  1. hi dear done follow sini.. follow back taw for makeup tutorial.. tengkiuu :)

    ReplyDelete
  2. Cuba lah belajar. Cuti bulan 5 nnt try belajar. Cayokkk cayokkkk, Akak mesti boleh punya :)

    ReplyDelete
  3. Nur Irdina : insyaallah dik. *kesat air mata*

    Nadhira : okay trime kasih ya :))

    ReplyDelete
  4. insyaAllah..slow2, jnji bljr... hehe.. u can do it...

    ReplyDelete
  5. Ahaa akak pon tak pandai sgt masak. Kalau bab2 sayur, pro lah. Kalau bab masak lauk2 spt ikan n blablaa, mmg failed! Sedihnyaa. Baik belajar awal-awal. Jangan jadi macam akak tau! Chaiyokk!

    ReplyDelete
  6. samela tak pandai gak.. tp beli buku masak try resepi mane yg senang..

    baby step.. hehe

    ReplyDelete
  7. Lady Aina : mmg nak start slow2 tp masalahnye nk mule dr mne pun x tahu -_-

    Kak Ardini : haha. akak still tak reti masak ke?

    RazFira : nak masak.... tp...... -_-

    ReplyDelete
  8. Iyelah, dikk. reti lah cket2 tapi tak pro lah. Hmmphh --"

    ReplyDelete
  9. Done follow you dear <3

    Yuni tak pandai masak jugak . Aishh , husband yuni nak makan apa la nanti . :(

    ReplyDelete
  10. Kak Ardini : Hmmpph. :/

    Kak Ayunni : thanks ya follow ! ^^ nak link blog boleh? sbb x boleh bkk akak punye profile :/

    ReplyDelete
  11. Amyzana, Kak Nani da follow awak kat sini..
    nanti datang blog akak, akak bagi 1 resepi simple untuk awak cube bagi permulaan ye... nanti dtg tgk blog akak ye... =)

    ReplyDelete
  12. Hahahaha :P Watlekkk, aku boleh ajar kau masak. Mak aku bukak kedai makan :))

    ReplyDelete
  13. Kak nani : thanks :))

    Mila : kedai parents ko kt ne?

    ReplyDelete
  14. belajar slow-slow nanti boleh lah. goodluck :)

    ReplyDelete
  15. wah good luck good luck! sy dlu start dr goreng telur, hehe

    ReplyDelete
  16. Atikah : thanks sis :]

    Ninaaa : hehe. actually kan, sye baru belajar goreng telur semalam ! xD

    ReplyDelete
  17. Salam awk... fiera pun tak pandai masak sgt.. ahahahha. >,<

    ReplyDelete
  18. TAG :) http://sukadukahidop.blogspot.com/2012/05/giveaway-1st-anniversary-blog-eyryn.html

    ReplyDelete
  19. fiera : ahahaha ! high five girl !

    Atikah : thanks tag ya hehe :))

    ReplyDelete
  20. steady je..shaye pon x pndai sngt..ahaha

    ReplyDelete
  21. errmm...well..beb, masalah ko tak besar. as time goes by nanti ko akan berubah.perubahan tu takkan ketara tp nnt ko akan rasa sendiri.lek je..ko kan muda mudi lagi..aku dulu pun cam ko gak. sekrg up sket je even dah married.. kekekekekeke

    ReplyDelete
  22. hehehe. mungkin betul ape ko ckp uh. kalo mcm tuh dah besar2 nntilah baru aku belajar xD

    ReplyDelete

silalah komen :)

Harry Potter Glasses
click this small box to pause