Pabila Bulu Roma Meremang

Obses ? Layakkah minat aku ini digelar obses ?

Minat apakah ? Ya. Minat aku terhadap cerita-cerita seram yang boleh membuatkan bulu roma tegak dan rasa macam ada orang menghembuskan nafas di bahagian pangkal leher. Pergh seram gila aku cakap.

Aku sukalah cerita-cerita seram ni.



Serius ! Lebih... adventure, seronok, thrill dan tragis (?) berbanding drama di TV.

Walaupun aku syok gila layan cerita-cerita seram sampai tak ingat dunia,
janganlah anggap yang aku ni seorang yang berani pulak. 
Selisih ayam jantan yang berkepala itik aku tak ada keyakinan nak cakap diri aku berani.

Tetapi walau bagaimanapun, aku suka sangatlah layan cerita-cerita seram ni lately.

Pabila jam tangan aku tepat menunjukkan waktu 12 malam,
maka aku pun akan mula membukak mana-mana cerita seram yang aku rasa best dan layan sampai jam 2 pagi [paling lambat].

Not a smart move I must admit -.- Suatu malam tuh punyalah syok layan cerita seram.
Cerita tuh pulak terlampau thrill dan chilling sampai bulu roma aku tak turun-turun. Tegak je berdiri.

Aku pernah dengar ada orang kata....

kalau bulu roma kita tegak secara tiba-tiba, maksudnya ada entiti halus yang sedang menyentuh kita. 

Fulamak... Since then, setiap kali bulu roma aku meremang je, minda aku dah mula fikir bukan-bukan.



Bayangan pelbagai rupa makhluk yang menakutkan mula menjelma.

Eh melencong pulak. Berbalik kepada cerita daku tadi.

Tengah syok layan cerita seram malam-malam, tiba-tiba aku rasa tak sedap hati.



Berdebar-debar je jantung. Bulu roma semua tegak. For a few seconds aku tak bergerak. Mata aku meliar ke seluruh bilik.

Tak ada apa-apa pun.

Yang ada hanyalah kakak aku yang sedang sedap bergolek tidur macam beruang kutub dekat sebelah. Tapi serius, time tu aku memang dah tak boleh tahan seram.

Selama ni relax je layan cerita-cerita seram tiba-tiba malam tu pulak firasat aku buat hal.
Merasakan kehadiran benda yang bukan-bukan.

In the end aku terus tidur je. Sebab dah tak tahan. Aura seram tuh kuat sangat datang.



Pengajaran daripada cerita ini adalah, janganlah layan cerita hantu tengah-tengah malam buta ._.

But a couple of days after, everything went back to normal.



Dan aku pun kembali melayan cerita seram malam-malam ;D

Di sini aku nak pesan, jangan terlalu obses dengan cerita-cerita macam ni kerana ia adalah salah satu faktor yang membolehkan jin merasuk badan manusia.

Peringatan untuk diri sendiri juga ._.

23 comments:

  1. Mcm menarik je citer seram . I jarang tgok citer seram . Byk tengok yg lawak je . Bgtahu la tajuk citer seram yg best . I kdg-2 boring bukak utube layan je citer lawak . Kdg-2 jemu jugak .

    ReplyDelete
  2. Sy pun gila citer seram.... Tapi pas tu bila nak tidur mlm mula lah terbayang terdengar semua benda...hahahaa....

    ReplyDelete
  3. lain kali, nak tgk citer seram, bia berteman.. ni berani2 tgk sorang2.. awak ingat hantu ni tak nak tgk jugak ke geng dia keluar tb? tu artis dorang tu..haha..

    ReplyDelete
  4. amy zana: ayookk..ada pe kat sebelah tu? ahhaha sama la kita,suka tgk citer seram..tp time mlm mula la otak melayang fikir bukan2 haha..

    ReplyDelete
  5. Nak tgk crite seram kne berani wo @.@

    ReplyDelete
  6. mmg x brani lah layan cite seram mlm2..huhu

    ReplyDelete
  7. akak kalau nak layan cerita seram kena ada teman. kalau tak, akak tak berani. hehe

    ReplyDelete
  8. heppy sgt dapat jd follower awak yang ke 1000 ^_^

    ReplyDelete
  9. sya ikut mood la tgk2 cerita seram ni. hehhe, kalo terlebih seram,t ak nak tgk, takut tak leh tido :P insomnia nanti. tpi kalo cerita yg ok2, tu bolela.

    ReplyDelete
  10. nice entry #1004.follow sekali (:

    ReplyDelete
  11. betul2 . mmg tk patut lyan cite seram mlm2 . nnt mulalah nk tdo imagine bnda2 halus. mcm kita gak , penakut hbes :)

    ReplyDelete
  12. haha ! tapi cerita seram nih best tau ! sbb dia mcm ada tarikan magnetik dia yg tersendiri ;D

    ReplyDelete
  13. Ym mmg takkan layan citer seseram nie memlm, especially klu sorang, huhu

    ReplyDelete
  14. dah lama sangat kot kite tk tengok cerita seram , yang bebetul seram . beberapa hari lepas tengok cerita seram yang lawak . serious tak seram . HAHA . tengok malam - malam pernah juga sorang2 dgn lampu yg tutup . berani kan ? ehem .

    ReplyDelete
  15. cerita seram paling best kalau sound effect mnjadi . mmg gerun giler

    ReplyDelete
  16. haha. ! thanks sudi tinggalkan pendapat korg. nanti lepas exam kita blogwalk blog korg k ;_;

    ReplyDelete
  17. aku kalau tengok wayang cerita seram memang aku yang buat wayang dalam tu -_-

    ReplyDelete
  18. solehah penakut sikit jadi tiada maknya nak layan cerita hantu waktu malam,hihi =.='

    ReplyDelete
  19. hai2 kak amy .
    lama tak blogwalking sinii .
    comey sangat gmbar yang dekat tepi tuu
    -vampire knight-
    .cuteee sesangat . ^^ like, like,like .

    betul2, klu kita obses sesangat nnti benda macam tu senang nak masok

    ReplyDelete
  20. Camy : hebat koh Camy ! xD

    hehe. sye pun penakut gak tp berani kan diri jer sbb boring lah mlm2 x boleh tidur ;D

    Ain : haha cute ke ? trime kasih ~ itu bukannye sye pun sebenarnya huhu XD

    ReplyDelete
  21. saya tak berapa minat tgk cite sram..:)

    ReplyDelete

silalah komen :)

Harry Potter Glasses
click this small box to pause