Bukan Pandai Tapi Memandai-mandai

Risaulah aku. Risau gila. Exam dah habis pun hati aku tak tenteram. Berdebar-debar semacam.



Lagi-lagi bila mengenangkan soalan-soalan tu semua. Ish. Stress aku stress !

Peluang aku untuk mendapat A dalam Science adalah tipis. Setipis helaian tisu.
But there is no one else to blame, melainkan diri aku sendiri.

Masa depan aku dah gelap. Segelap malam tanpa purnama *.*

Semalam sebelum masuk bilik media untuk ambik exam Science, aku malas betul nak baca buku.
Ada semangat orang pemalas tuh menyuntik-nyuntik dalam diri aku.



Nak capai buku pun terasa tangan ni berat sangat. Bila dah malas macam ni lah.
Approximate 2 hours before exam Science baru aku nak baca buku and FOR THE FIRST TIME.



Gila tak gila tu.

Cewah, kononnya time tuh bajet budak pandai. Bajet scientist lah konon tak baca buku pun tak apa.
Jawab soalan pun boleh pejam mata dapat seratus. Al-kononnya lah.



Sekali dapat je kertas hah hamek kau ! Soalan satu pun memakan masa 5 minit nak jawab.
5 minit kayy 5 minit. Lama tu 5 minit !

Inilah akibatnya kalau tak nak baca buku awal-awal. Eh eh tapi bukan salah aku sepenuhnya tau.
Cikgu yang sengaja umumkan tarikh exam lambat-lambat. Kalau tak aku dah lama dah baca buku. *automatik salahkan cikgu*

"Saya tak bersalah kayy !"


Muktamad. Teachers are the ones to blame. *case closed*

Waktu exam boleh pulak aku teringatkan misi aku untuk membeli foundation hari tu. Dengan ini,
saya yang bernama Nuramirah Farzana Ahmad Kamal *ataupun nama glamor Amy Zana Sunggyu (lol)* mengisytiharkan agar misi membeli foundation dimansuhkan. -.-

I've got a better solution.
Seorang akak yang baik hati lagi menyayangi menasihatkan agar aku memakai BB Cream sahaja kerana ? Kerana BB Cream tidak seberat foundation. Okay.
Next target aku nak beli BB Cream dekat body shop. Tapi 50 peratus guna duit mak.
50 peratus lagi tadah tangan sambil mengharapkan duit jatuh dari langit. *memang benda ni tak akan jadi pun*

Friendly Note : "Propaganza" is a name of a show. The definite word is "propaganda". 


Haish BM zaman sekarang -.-

26 comments:

  1. http://hunyieda.blogspot.com/2012/06/1st-giveaway-by-fatin-fatini.html marila join sini dear,,banyak hadiah menarikk

    ReplyDelete
  2. Yes, BB cream a bit soft, :) lagi satu BB cream ala2 korean sikit, hehehe...sebab korean yg suka pakai bb cream nieh. Bodyshop ader jual BB cream ke?Tak pasan pulak akak,*ke haku yang ketinggalan?*haha! Kat Faceshop pun hado BB cream gak akak tgk.Maybelline punya BB cream yg baru tuh pun not bad gak, kualiti bagi akak gud, plus affordable.:)

    ReplyDelete
  3. uhuhuhu... gudluck untuk exam sceince awak..:) but dont blame ckgu ye..:) sian ckgu tu,ihihihih.. wah..nk beli alat mekap ea..:) nnti dpt la tu duit nye.hehe

    ReplyDelete
  4. Cynta : oh terima kasih menjemput :)

    Kak YM : Etude House pun ada kan BB cream? plan nak check it out Etude House kalau BodyShop punya mahal :/

    Zaxx : eh eh bukan make-up lah. BB Cream xD

    ReplyDelete
  5. Yeapp. BB cream pun not bad. Nanti dah dapat gaji, nak rembat satu. hehehe


    syaz follow sini. btw, nice song. loike it!

    ReplyDelete
  6. hahahaha.. adoi.. macam mana tu tak baca buku untuk jawab exam tu?? memang tak lah jawabnya..hahahaa

    ReplyDelete
  7. apa pun good luck dear.
    chill je key (:

    ReplyDelete
  8. serius, i hate SCIENCE! grrrrr *geram* :P

    ReplyDelete
  9. Syazana : lagu T-ara - Day by Day ;)

    Boni : kita kan dah "pandai". pandailah sgt xD

    Atiqah : a'ah. akak tuh yg kata. but i don't know lah. hope it works :/

    Sha Messy : im trying to chill >.< but i can't
    -_-

    anakGAJAH : you hate science ? we're on the same team ! #TeamTakSukaScience :p *pengaruh twitter*

    ReplyDelete
  10. haha studylahhh . ade pulak salahkan cikguu . aigooooo .

    ReplyDelete
  11. good luck dear ! caiyok caiyok ! :D

    ReplyDelete
  12. hai.. pe pon semoga berjaya dlm exam bila kuar nanti... :)
    bb cream mmg ohsem sangat... bila pakai bb cream cam x pakai foundation pon...sangat ringan..^_^

    ReplyDelete
  13. Gdsbunga : cikgu wajib dipersalahkan ! Lols xD

    Deenaniey : trime kasih :)

    Ccicute : bbcream bakal menjadi milikku :3

    ReplyDelete
  14. sila study..ngeh3..


    ek..macam kenal je kakak tu..:p

    ReplyDelete
  15. ada plak malas nohhh... pok pok pok nanti! ekekekeee... haipppp! stdy2... :p

    ReplyDelete
  16. Teenager Housemaid : a'ah mcm kenal je kan? xD

    Sayidah : ek ? mcm mne tahu nih? hahaks :p

    Dhofwatul' Aisy : exam habis dah~ tak yah study~ lols xD

    ReplyDelete
  17. sy dulu punmalas study... haish...

    ReplyDelete
  18. awak comel babe . sy folo kamu ^^

    ReplyDelete
  19. MrsRedCheeseCake : sye pun sampai skarang kdg2 malas gak nak study xD

    Asyiqin Nasir : aaa terima kasih :)

    Tyha Lee : hikhok yekee ? :p

    ReplyDelete
  20. cute blog ni dik.Same mcm tuan blog juge..:)

    ReplyDelete
  21. waa,,tecer pulak yg disalahkan..hahah..rsanye subjek sains senang je kot. as easy as abc.kalo fizik ngan add math adooii pening pala.

    ReplyDelete
  22. Ehhhh, kita sains A.. Hahaha :P BTW, kau nak pakai
    foundation? Aku pakai bedak pun tak suka.. You know
    bende tuh sgtlah berlecak jika dipakai. lagi lagi
    tgh panas gila nih.

    ReplyDelete
  23. Farah : eh yeke? ;p

    Nick : physic ? add math ? tidaaaaaaaaaaaaak

    Mila : eleh batak ah. aku dapat B doe ;_;

    ReplyDelete

silalah komen :)

Design by | SweetElectric