Perempuan ke Lelaki Ni ??

Kelakar doe bila aku ingatkan balik. Kehkehkehkeh. Sebenarnya tak adalah kelakar sangat -.- Tapi kelakar lah jugak xD *cakap cam acik jual dekat pasar*

Ada satu cerita lawak (lah sangat) yang dah lama aku perap sendiri-sendiri.



Malas nak cerita dekat sesiapa. Takut tak lawak -.- Tapi masalahnya aku nak cerita jugak so aku nak cerita ni. Baca baik-baik. Muehehehe

Begini kisahnya...

Pada suatu hari tu, me and my family pergi shopping dekat SACC Mall [tempat family wa suka lepak :p]. My mum dengan akak nak beli tudung baru dekat Turkuaz. Eh macam tuh ke eja nama kedai tu ? Entahlah. *shrugs* Sambung cerita.

To be honest, I'm not the type yang suka shopping-shopping sangat melainkan benda yang nak dibeli tu buku ke... majalah ke... CD ke... So me and my dad pun duduk jelah dekat luar kedai tu usha-usha orang sekeliling sebab dah boring sangat. Mak dengan kakak aku kalau pilih tudung memang berejam babe.

Aku kalau pilih ? Huh. Pejam mata pun boleh.

K tipu.

Sibuk-sibuk kami berdua dok usha-usha orang, sekali ada sorang perempuan ni melintas depan kitorang. Aku pun tengoklah dia. Okay. Rambut dia lawa. Hampir cecah paras punggung dan sangat-sangat lurus dan licin. Macam pergi rebonding.

Aku tak perasan sangat muka dia sebab dia jalan tak pandang kitorang. Maklumlah, aku ni bukan retis :p



Kemudian ada seorang lelaki tegur dia. Berdekah-dekah dorang berdua gelak-gelak.

Bila aku dengar dia gelak, aku pun dah macam ...

'Eh. Ini man or woman?' sambil melemparkan pandangan aku ke arah so-called 'woman' ni. And I was like...

Whaddefish. T.T Laaaa.... Dia ni lelaki ke ? Lelaki ? LE-LA-KI ? Oh my god...Aku fikir perempuan tadi. Pinggang ramping macam perempuan. Rambut lawa macam dalam iklan shampoo. Sekali.....

lelaki ???

Wa jeles dengan rambut lu bro.

Kemudian aku dengan ayah pun berbalas pandang. Then kitorang pun tergelak-gelak dekat depan Turkuaz tuh. Kahkahkah ! Masing-masing tertipu nampaknya. ._.

Serius weyh. Rambut dia lawa... I wish my hair selawa rambut dia... But what to do? Rambut aku yang kembang macam mee maggi sejuk nih bernasib malang dapat tuan macam aku. Not much I could do though
:/

Oh yeah. Aku sebenarnya tengah layan cerita cinta ni.



Or should I say, 'cerita jiwang'. Alah. Bukannya selalu aku layan cerita-cerita macam nih. Intro dia nampak menarik. Nama ceritanya Let's Love Again. Rambut hero dia lawa k lawa. Aku jeles ._.

But apa yang aku boleh buat ? Aku hanya mampu melihat T.T

By the way, hari tuh kan, aku jumpa face to face dengan sorang blogger kpop nih dekat McDonald Jusco Ipoh. [Aku duduk dekat Selangor.] Aku on vacation dekat Ipoh.  Balik kampung lah katakan.

Kitorang dah lama jugaklah berkenalan. Dekat Facebook. Since end of year tahun lepas I guess. Kemudian kitorang exchange phone number. Baru sekarang nak jumpa depan-depan mata. Itupun sebab dia duduk dekat Ipoh.

It all started with me yang ketika itu sangat-sangat minat Super Junior. Dia pun minat Super Junior. So dari situ kitorang share the same interest.Tapi itu cerita lama. Aku tak minat Super Junior dah sekarang. Mintak maaflah. Kuikuikui T.T

Aku yg bertudung pink. Miera Hisham yg bertudung hitam
Kitorang nampak macam adik beradik kan ? Haha.


21 comments:

  1. selesai follow adik punya blog ya.tq

    ReplyDelete
  2. Cantik blog awk..
    nesimpletiny.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. haha. itu biasalah dik. kalah rambut kitaaaa. hehe

    comelnya amy ni! :)

    ReplyDelete
  4. Etuza : trime kasih :)

    Cik Blogger : xD

    Rniz Emran : thanks :))

    Kak Syazana : haha ! yeke ? lol. trime kasihlah xD

    ReplyDelete
  5. Hahahahaha your face so skema hahaha lol jkjk ;)

    ReplyDelete
  6. selamat hari raya :) thanks dtg singgah blog sy n komen :)

    ReplyDelete
  7. haha aku komen sbb ak ternampak pic sulli kt atas tuh..:P

    oh selamat hari rya wlaupon dh masuk raya ke8 :)

    ReplyDelete
  8. Haliza : hey hey ! aku kan mmg skema xD

    Farah : oh ! no problem ! sye mmg suke komen xD

    leaked knowledge : eh ko minat Sulli ke ? k kite geng xD and selamat hari raya jgk B)

    ReplyDelete
  9. done folo ur entry n blog yg sweet !

    ReplyDelete
  10. aww rupenye .. haha, konfem teknik rebonding rambut dia tu

    ReplyDelete
  11. ahahaha . ada jugak orang gitua ....
    BW siniii

    ReplyDelete
  12. PANDAI LA LELAKI TU JAGA RAMBUT KAN :)

    ReplyDelete
  13. hamboiii..rambut dia kemain rebonding..mesti cantik kan dia tu?

    ReplyDelete
  14. macam mana la dia jaga pinggang dia kan?huhu

    ReplyDelete
  15. Najihah : thanks follow ^^

    Mad : haha ! actually dia bkn 'aww'. pakaian dia pakaian lelaki tp body dia dgn rambut dia lain mcm ._.

    Ain Vanilla : hello ! thanks blogwalk sini ;D

    Dkna Abza : kan kan ? kesian kite ._.

    Atiqah : cantik... lah sgt xD

    JungRara : lol xD

    ReplyDelete
  16. diaorang bab kecantikan memang pandai jaga..kalah perempuan betul...

    ReplyDelete
  17. aku pun kdg2 tertipu gak mcm hang. btw, gmbr yg last tu mmg ada muka mcm adk beradik. gaya senyum pun dah nak sama dah.

    ReplyDelete
  18. Mishter Izwan : tak rse dia bapok :/

    MamaEma : hahaha ! tahu tak pe ! rambut lawo ._.

    Aswadz : yeke ? hahaha. org2 mcm kite ni mmg slalu kene tipu kan ? ._.

    ReplyDelete

silalah komen :)

Harry Potter Glasses
click this small box to pause