Super Power

If I have to choose what kind of superpower I want, I would definitely choose the ability to control time.



Not turning back time though (I mean, that's kinda risky, no?). I just want to control it.



Controlling as in stopping the time, slowing it down, speeding it up whenever I want to. I feel like I could get a lot of work done that way.



Aku jumpa dekat Tumblr, "If you have the ability to stop time, what will you do?". Ada orang jawab "Go back to sleep."

That person and I should be best friends. Seriously.

Kalau aku ada kuasa untuk stop waktu pun aku akan sambung tidur. Aku rasa ability ni sangat berguna lagi-lagi bila lecturer yang membosankan ajar kuliah. Mata dah berat tapi pada masa yang sama nak fokus dengar apa yang dia cakap so I'll stop the time and tidurlah sekejap. Lepas bangun tidur it's not like I'm gonna miss the whole lecture right? It's like nothing even happen and no one, I repeat, NO ONE, not even the lecturer is gonna realize what actually happens. Waktu akan bergerak seperti biasa selepas aku bangun. No harm done yeah? Sounds fun.

Homework pulak boleh habis semua.



Tak payah risau tak cukup masa because you literally have all the time in the world. Then masa yang terluang tuh bolehlah digunakan dengan berehat. Tapi kalau rehat banyak sangat pun bosan jugak. Okaylah. Pembetulan. Dengan masa yang terluang tuh bolehlah buat benda lain yang lebih menarik selain berehat.

Kalau aku... maybe aku habiskan masa dengan baca novel kot. Betapa banyaknya novel aku boleh baca dalam masa satu hari kalau macam tuh. My TBR pile makin menggunung since 2015 dan tak surut-surut. Lagi bertambah adalah. Mana taknya. Nampak je buku menarik, semua nak kaut. That's why I'm on a book-buying ban right now. Maybe sampai bulan depan. Tengoklah macam mana.

Selain baca semua novel-novel menarik yang ada dekat rak buku, aku jugak nak habiskan banyak masa dekat wayang (ahahahah!). And then sambung jalan-jalan dekat shopping mall.



Atau buat cleaning spree untuk bilik especially closet aku memandangkan benda tu dah penuh dengan baju-baju yang aku tak pakai. Baju zaman sekolah pun ada lagi ha padahal dah lama dah tinggalkan sekolah. And then selain tu maybe pergi berenang ke atau tengok tv.

Pendek kata, macam-macam aku boleh buat kalau aku boleh berhentikan masa.

Oh well. Impian hanya tinggal angan-angan.


Off topic, harinih mak masak lauk sotong hitam. Dah lama tak makan benda tu. Sedap gila. Perut masih kembung ni.

p/s: GD buat solo comeback setelah 4 tahun. The album is damn nice bhai. But aku still rasa macam aku lagi suka album One Of A Kind. That album was legendary *_*


Shawn Mendes